Wednesday 9 February 2011

Idioter!

Jäkla ärthjärnor som sitter på sina höga hästar å travar över oss anställda. Nu tänker jag skriva precis vad som föregår på jobbet. Det är det nya företaget som tog över för snart ett år sen. Vi trodde att det skulle bli bättre med systemet och så, kanske en gnutta sak har blivit bra, men inget mer. JAG ÄR SÅ ARG SÅ JAG SPRICKER!!!!!!!!!!!!! Idag var det ta mej faaaan droppen. Det pågår ombyggnad i våran avdelning. Företaget äger ju "min" butik Designers, Dressroom, Burberry, Ralph Lauren, Filippa K, Tiger of Sweden.. på Steen & Ström. De butiker som ska göras om är min butik, RL, Tiger, Dressroom och en till butik. Idag gick det runt en hög me folk, inklusive alla chefer.. med sig hade de arkitekter å nån mer.. de gick runt butikerna stog å peka, ingen presentation för de som jobbar i butikerna.. när de kom till Dressroom (min kollegas (vanvisa) butik), just då stod min kollega Kamilla där. De kommer in i butiken, tror de har all makt att kliva över å säga vad som helt å ta makten över oss som jobbar i butikerna.. en av huvudcheferna går fram till en hylla och drar fingret å säger till Kamilla "- Här var det dammigt, här behövs det visst dammtorkas" Kamilla säger "-Oj, ja det ska jag fixa" Hon går och hämtar sprayflaskan å torkpapper och tar bort det. Men chefen blir inte nöjd utan frågar efter en "dammhandmopp". Men det finns ingen (eftersom det är slut på lagret) säger Kamilla. Chefen slänger ur sig å påpekar "jag tror det gick att köpa det på Ica" (men HALLÅ, är det vår uppg. att det inte finns på lagret, vi får ju inte ens ta kontanter från kassan och köpa, för då blir det "diff" i kassan. Men chefen mena att vi skulle fixa det själva.

Det här är inte första gången de kommer och förolämpar oss. Dessa besöken har de anställda ofta upplevt som obehagliga, då "de besöken" har kommit med kommentarer som upplevs som respektlösa och onödiga. Det finns fler exempel att nämna:
-Vi packar inte fort nog upp varorna - "Jag ska ta tiden på va fort du klarar att packa upp"
-Vi viker inte kläderna nog bra - "Du kan väl vika lite mer kläder"
-Säljer för lite i jämförelse till budgeten - "Ni kan väl sälja lite mer"

Detta skapar extremt dålig stämning bland de anställda, och vi förlorar all motivation för å göra ett bra jobb.

Vi skickade ett ganska så bestämt och "slå-i-bordet" mail till den högsta chefen idag som gick omkring och var arrogant. Hon lever bara i sin lilla bubbla . Och jag personligen har skickat mail till henne angående att jag vill ha det skrivet i mitt kontrakt att jag är butikschef/märkesansvarig.

Jag gick omkring idag rätt så upprörd, besviken, förbannad me gråten i halsen. Fy fan säger jag!

2 comments:

  1. Kram på dig Penny :-)
    Stå på er.

    PS smsa dig, har inte kvar ditt nummer sedan mobilen min krascha =P

    ReplyDelete